Wordfast - ganska bråttom
Thread poster: Malinw (X)
Malinw (X)
Malinw (X)
Local time: 17:33
English to Swedish
+ ...
Mar 22, 2007

Hej!

Har nu försökt installera Wordfast (gratisversionen) på min PC som har Windows XP / Office 2007 och det fungerar verkligen inte - varken med eller utan macros. Kan inte komma på några lösningar. Har någon några tips? Kan någon hjälpa? Skulle behöva lösa detta snarast möjligt. Deadline nästa vecka.

Vore oändligt tacksam för svar.

Hälsningar

Malin


 
Reino Havbrandt (X)
Reino Havbrandt (X)
Sweden
Local time: 17:33
Finnish to Swedish
+ ...
Köpr ett program Mar 23, 2007

[quote]Malinw wrote:

Hej!

Har nu försökt installera Wordfast (gratisversionen) på min PC som har Windows XP / Office 2007 och det fungerar verkligen inte - varken med eller utan macros. Kan inte

Balrog föreslår
Köp den skarpa versionen av Wordfast.
Anmäl dig till listan som handlar om wordfast, det är helt gratis.
Wordfast har väl kostat i många år nu, så har du en gratisversion är den sannolikt så gammal att den inte passar de nyare programmen.


 
Anne Fjeld (X)
Anne Fjeld (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 17:33
English to Norwegian
+ ...
Forsøk dette ... Mar 23, 2007

Malinw wrote:

Hej!

Har nu försökt installera Wordfast (gratisversionen) på min PC som har Windows XP / Office 2007 och det fungerar verkligen inte - varken med eller utan macros. Kan inte komma på några lösningar. Har någon några tips? Kan någon hjälpa? Skulle behöva lösa detta snarast möjligt. Deadline nästa vecka.

Vore oändligt tacksam för svar.

Hälsningar

Malin



Hei Malin,

Har du forsøkt følgende:

Åpne Word, gå til Verktøy --> Maler og tillegg... --> kryss av i boksen "wordfast.com" under Globale maler og tillegg.

Dette er selvfølgelig norsk terminologi, men antar at den svenske er ganske lik.

Anne


 
Malinw (X)
Malinw (X)
Local time: 17:33
English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Tack - kollar och återkommer Mar 23, 2007

Tack Anne och Balrog för tipsen

Anne - Problemet med Office 2007 är att det inte finns någon verktygsmeny i word på samma sätt som i Office 2003 så instruktionen som man får med nedladdningen är svårare att följa. Däremot har jag inte sett något om mallar tidigare så jag ska kolla det och försöka igen.

Balrog - min Wordfast är version 5 som verkade vara den senaste man kan ladda ner. Finns det alltså någon senare version? Vet du om den kommer med inst
... See more
Tack Anne och Balrog för tipsen

Anne - Problemet med Office 2007 är att det inte finns någon verktygsmeny i word på samma sätt som i Office 2003 så instruktionen som man får med nedladdningen är svårare att följa. Däremot har jag inte sett något om mallar tidigare så jag ska kolla det och försöka igen.

Balrog - min Wordfast är version 5 som verkade vara den senaste man kan ladda ner. Finns det alltså någon senare version? Vet du om den kommer med instruktioner som passar Office 2007? Jag är inte främmande för att köpa en licens men ville prova programvaran först för att se hur jag använder den.

Kanske får jag helt enkelt avinstallera Office 2007 och återgå till office 2003...

Återkommer och rapporterar hur det går.

/Malin
Collapse


 
Wouter van Kampen
Wouter van Kampen
Thailand
Local time: 22:33
Danish to Dutch
+ ...
Try the Swedish or English Wordfast support groups Mar 23, 2007

Hej Malin,

Du kann forsøker:

http://groups.yahoo.com/group/Wordfast_SV.

eller

http://groups.yahoo.com/group/Wordfast.

og for nyhederne

http://tech.groups.yahoo.com/group/wordfast_news

Hilsen

Malinw wrote:

Tack Anne och Balrog för tipsen

Anne - Problemet med Office 2007 är att det inte finns någon verktygsmeny i word på samma sätt som i Office 2003 så instruktionen som man får med nedladdningen är svårare att följa. Däremot har jag inte sett något om mallar tidigare så jag ska kolla det och försöka igen.

Balrog - min Wordfast är version 5 som verkade vara den senaste man kan ladda ner. Finns det alltså någon senare version? Vet du om den kommer med instruktioner som passar Office 2007? Jag är inte främmande för att köpa en licens men ville prova programvaran först för att se hur jag använder den.

Kanske får jag helt enkelt avinstallera Office 2007 och återgå till office 2003...

Återkommer och rapporterar hur det går.

/Malin


 
Malinw (X)
Malinw (X)
Local time: 17:33
English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Uppdatering - fortfarande problem Mar 24, 2007

Nu har jag äntligen hittat "globala mallar och tillägg" MEN min ruta är tom så jag kan inte aktivera Wordfast därifrån. Något tips på hur jag får in Wordfast.com där? Jag försökte klicka på "lägg till" men kan inte lägga till en ".dot"-fil till mallarna. Har "aktiverat alla makron" och fyllt i betrodd avsändare för VB-projekt under säkerhetsinställningar precis som det står i instruktionen. Ändå startar inte installationen.

Fick tipset i wordfast-forumnet att
... See more
Nu har jag äntligen hittat "globala mallar och tillägg" MEN min ruta är tom så jag kan inte aktivera Wordfast därifrån. Något tips på hur jag får in Wordfast.com där? Jag försökte klicka på "lägg till" men kan inte lägga till en ".dot"-fil till mallarna. Har "aktiverat alla makron" och fyllt i betrodd avsändare för VB-projekt under säkerhetsinställningar precis som det står i instruktionen. Ändå startar inte installationen.

Fick tipset i wordfast-forumnet att köra Wordfast.dot som startup men det fungerade inte heller.

Jag har blivit medlem i Yahoogruppen men den finns bara som nyhetsbrev så jag kan inte få veta där om det finns något känt problem som hindrar Wordfast att köras i MSO2007.

Vet någon något mer?!

/Malin
Collapse


 
Malinw (X)
Malinw (X)
Local time: 17:33
English to Swedish
+ ...
TOPIC STARTER
Nu funkar det! Mar 29, 2007

Ville bara meddela att jag nu lyckats installera wordfast. Lyckan är fullständig. Jag fick lite hjälp i tekniska forumet på proz.com men framförallt fick jag steg för steg instruktion på wordfast engelska supportsida.

Tack alla för era tips. Det visade sig att alla stämde och att problemet framförallt var att jag inte hittade rätt mappar och filer. Om någon mer har problem att installera wordfast så har jag lagt upp en steg för steg-istruktion på tekniska forumet. ... See more
Ville bara meddela att jag nu lyckats installera wordfast. Lyckan är fullständig. Jag fick lite hjälp i tekniska forumet på proz.com men framförallt fick jag steg för steg instruktion på wordfast engelska supportsida.

Tack alla för era tips. Det visade sig att alla stämde och att problemet framförallt var att jag inte hittade rätt mappar och filer. Om någon mer har problem att installera wordfast så har jag lagt upp en steg för steg-istruktion på tekniska forumet.

Hälsningar

Malin Wallin
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Wordfast - ganska bråttom







TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »