Betalningar från USA mfl länder
Thread poster: maker
maker
maker
Sweden
Local time: 20:10
Member (2007)
English to Swedish
+ ...
Feb 18, 2007

Har precis dragit igång med firman och erkänner att jag är nybörjare på det här med betalningar och fakturor. I nuläget gör jag mest jobb för uppdragsgivare i USA och England. Funderar på vad som är lämpligast, bankgiro, PayPal eller endast insättning på konto (vilket jag fått hittills men det innebär ju en viss kostnad för kunden). Har skummat igenom Nordeas och Swedbanks information på nätet om Bankgiro och uppsamlingskonton, men det ger inte tillräckligt med information. S... See more
Har precis dragit igång med firman och erkänner att jag är nybörjare på det här med betalningar och fakturor. I nuläget gör jag mest jobb för uppdragsgivare i USA och England. Funderar på vad som är lämpligast, bankgiro, PayPal eller endast insättning på konto (vilket jag fått hittills men det innebär ju en viss kostnad för kunden). Har skummat igenom Nordeas och Swedbanks information på nätet om Bankgiro och uppsamlingskonton, men det ger inte tillräckligt med information. Skulle vilja hitta en lösning som gör att jag på ett enkelt sätt kan ta emot betalningar från olika länder. Tips?Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Betalningar från USA mfl länder







CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »