Svensk stavningskontroll
Thread poster: Hanna Valenta
Hanna Valenta
Hanna Valenta  Identity Verified
Sweden
Local time: 05:42
English to Swedish
+ ...
Feb 1, 2007

Hej!

Vad använder ni för stavningskontroll (helst kompatibelt med Word) förutom Microsofts inbyggda?

Jag har letat efter ett bra rättstavningsprogram för svenska men hittar inget.

Tacksam för tips!

/Hanna


 
Nina Engberg
Nina Engberg  Identity Verified
United States
Local time: 22:42
English to Swedish
+ ...
Spell Check Anywhere Feb 1, 2007

Jag håller just nu på att utvärdera Spell Check Anywhere, och hittills (2 dagar) fungerar det bra, men jag har inte använt det så mycket, om jag skall vara ärlig.

Man får en 7 dagars utvärderingsperiod, och sedan kostar det $29.95 att köpa. Du kan ju testa och se vad du tycker. Du kan till och med få pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

www.spellcheckanywhere.com<
... See more
Jag håller just nu på att utvärdera Spell Check Anywhere, och hittills (2 dagar) fungerar det bra, men jag har inte använt det så mycket, om jag skall vara ärlig.

Man får en 7 dagars utvärderingsperiod, och sedan kostar det $29.95 att köpa. Du kan ju testa och se vad du tycker. Du kan till och med få pengarna tillbaka om du inte är nöjd.

www.spellcheckanywhere.com

Programmet fungerar, enligt dem, för följande program:

Outlook
Outlook Express
Word
Office
Excel
Notepad
WordPad
WordPerfect
MS Works

MS Access

Chat
Quicken
Yahoo! Mail
Yahoo! Messenger
MSN Messenger
MSN Hotmail
Netscape Browser
Mozilla Firefox Browser
Internet Explorer Browser
Skpie Chat

In 100's Other Applications
Your Custom Applications
Collapse


 
Michał Herman
Michał Herman
Poland
Local time: 05:42
Swedish to Polish
+ ...
Skribent Jun 24, 2007

Jag har, under en kort tid - tyvärr, jobbat med "Skribent". Det finns flera Norsteds ordböcker i den (synonym, sve+eng, m fl). Det går ganska enkelt att bruka den med MS Word.

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Svensk stavningskontroll







TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »