Medicinsk ordbok engelska-svenska / Medical dictionary English-Swedish
Thread poster: EXPRIMO_
EXPRIMO_
EXPRIMO_
Local time: 11:58
English to Swedish
+ ...
Feb 12, 2015

Har någon ett bra tips om en medicinsk-farmakologisk engelsk-svensk ordbok som finns att få tag i som e-bok? Den allmänna rekommendationen är väl Cressy men den senaste upplagan verkar vara slutsåld mest överallt och den finns inte heller som e-bok. Alla förslag tas tacksamt emot.

Does anyone have an advice regarding a medical-pharmaceutical English-Swedish dictionary, possibly as E-BOOK? Or has anyone heard of possible new, upcoming editions of Cressy's dictionary?
... See more
Har någon ett bra tips om en medicinsk-farmakologisk engelsk-svensk ordbok som finns att få tag i som e-bok? Den allmänna rekommendationen är väl Cressy men den senaste upplagan verkar vara slutsåld mest överallt och den finns inte heller som e-bok. Alla förslag tas tacksamt emot.

Does anyone have an advice regarding a medical-pharmaceutical English-Swedish dictionary, possibly as E-BOOK? Or has anyone heard of possible new, upcoming editions of Cressy's dictionary?

Thanks,

Felix

[Edited at 2015-02-12 22:28 GMT]
Collapse


 
Tania McConaghy
Tania McConaghy  Identity Verified
Sweden
Local time: 11:58
Member (2009)
Swedish to English
+ ...
Jag känner inte till någon e-bok men har några förslag Feb 13, 2015

Norstedts har en medicinsk ordbok SV/EN som finns att få via Wordfinder eller i pappersformat. Utgiven 1998.
http://www.norstedts.se/bocker/utgiven/1998/Okand-saljperiod/collin_peter-h_-medicine-inbunden/
Jag har aldrig använt den så jag vet inte hur användbar den är. Synd att det inte finns nyare utgåvor än 1998.
... See more
Norstedts har en medicinsk ordbok SV/EN som finns att få via Wordfinder eller i pappersformat. Utgiven 1998.
http://www.norstedts.se/bocker/utgiven/1998/Okand-saljperiod/collin_peter-h_-medicine-inbunden/
Jag har aldrig använt den så jag vet inte hur användbar den är. Synd att det inte finns nyare utgåvor än 1998.

Man kan nog hitta ett begagnat exemplar av Cressy, prova t.ex. www.bokborsen.se, www.antikvariat.net, www.bokugglan.se. Finns dock inte som e-bok så vitt jag vet.

Finns en del sökbara ordlistor på nätet, t.ex. MeSH på Karolinska: http://mesh.kib.ki.se/swemesh/swemesh_se.cfm
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Medicinsk ordbok engelska-svenska / Medical dictionary English-Swedish







Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »