Svenska namn på akvariefiskar
Thread poster: Tess Whitty
Tess Whitty
Tess Whitty
United States
Local time: 19:22
Member (2004)
English to Swedish
Dec 28, 2004

Hej!

Jag har en lång lista med akvariefiskar där jag har engelska namnet och det latinska namnet. Är det nån som kan hjälpa mig med att hitta en källa där jag kan få reda på svenska namnen. Tack på förhand.


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 03:22
English to Danish
+ ...
Use Google Dec 29, 2004

Use the latin names to search in Google and set the language to Swedish. If you get too many hits, just add another latin name in the search field to narrow the search. That way you may actually come across some very useful websites. I have used this method many times to find Danish names for various animals.

Found these two links:
... See more
Use the latin names to search in Google and set the language to Swedish. If you get too many hits, just add another latin name in the search field to narrow the search. That way you may actually come across some very useful websites. I have used this method many times to find Danish names for various animals.

Found these two links:
http://www.zoopet.com/akvarium/1500_fiskar.asp
http://www.fiskeriverket.se/miljofragor/pdf/Delrap_Utsattn-bilaga_2004.pdf

Jørgen

[Edited at 2004-12-29 12:27]
Collapse


 
Mario Marcolin
Mario Marcolin  Identity Verified
Sweden
Local time: 03:22
Member (2003)
English to Swedish
+ ...
Fishbase Dec 30, 2004

Hej Terese

Här finns en hel del
http://www.fishbase.se/search.cfm

MVH
mario


 
Tess Whitty
Tess Whitty
United States
Local time: 19:22
Member (2004)
English to Swedish
TOPIC STARTER
Tusen tack! Jan 1, 2005

Tusen tack för hjälpen till er båda. Fishbase var en riktig pärla.

 
uffe
uffe
Local time: 03:22
English to Swedish
+ ...
Svenska namn på akvariefiskar. Mar 10, 2005

Terese Whitty wrote:

Tusen tack för hjälpen till er båda. Fishbase var en riktig pärla.


Det kan hända att du upptäcker att en fisk har två svenska namn.Det finns en förklaring till det som jag själv fått som innebär att importören av fisken själv gett den ett svenskt namn som blivit standard i olika delar av landet. Ofta är då det det mest använda namnet det samma som det tyska namnet i direkt översättning


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Svenska namn på akvariefiskar







Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »