å ä ö blir till kvadrater/frågetecken när jag använder trados i word
Thread poster: PMPtranslations
PMPtranslations
PMPtranslations  Identity Verified
Local time: 18:41
English to Swedish
+ ...
Aug 25, 2009

Hej,

Hoppas att någon ser detta och kan hjälpa mig snabbt, eftersom deadline närmar sig...

När jag stänger ett segment (Set/close Next open/Get) så förvandlas å ä och ö till kvadrater/frågetecken. Källtexten är norska.

Jag använder word 2003 och SDL trados 2006 (workbench 7.5)

Någon som har en lösning?

Tack på förhand!!


 
Matthias Quaschning-Kirsch
Matthias Quaschning-Kirsch  Identity Verified
Germany
Local time: 00:41
Member (2006)
Swedish to German
+ ...
Felaktigt koderad rtf-fil? Aug 25, 2009

Jag antar känner problemet, fast det var arabiska tecken jag fick. Det tycktes bero på felaktig rtf-kodering. Ifall din källfil inte innehåller så värst mycket formatering kan du försöka spara den som txt och sedan igen som doc. Om det skulle medföra för mycket extra arbete pga formatering så kan du försöka spara i annan format och sedan igen i den format du tänker bearbeta filen i. Kanske det hjälper. Lycka till!

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

å ä ö blir till kvadrater/frågetecken när jag använder trados i word







CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »