Off topic: Obetalbar länk från min kollega Erik
Thread poster: Mats Wiman
Mats Wiman
Mats Wiman  Identity Verified
Sweden
Local time: 18:31
Member (2000)
German to Swedish
+ ...
In memoriam
Aug 8, 2008

http://www.xs4all.nl/~egbg/motmanuskript.html

Mycket roligt- upplysande och nyttigt om du blir uppringd av någon som vill sälja något till dig.

Håll till godo!

Mats


 
Matthias Quaschning-Kirsch
Matthias Quaschning-Kirsch  Identity Verified
Germany
Local time: 18:31
Member (2006)
Swedish to German
+ ...
Fungerar bra Aug 8, 2008

Detdär finns även på tyska (http://www.xs4all.nl/~egbg/duits.pdf), och jag har redan använt mig av det. Hittills har ingen av mina försökskaniner vågat ringa igen.

H. Matthias


 
Angelica Kjellström
Angelica Kjellström  Identity Verified
Sweden
Local time: 18:31
German to Swedish
+ ...
Mycket bra knep! Aug 8, 2008

Tack så mycket för länken, Mats! Jag ska tillämpa metoden framöver, då kan man äntligen bli av med dessa förtretliga telefonförsäljare!

Fortsatt trevlig sommar!

Angelica


 
Erik Hansson
Erik Hansson  Identity Verified
Germany
Swedish
+ ...
Tankeställare Aug 8, 2008

Ligger alltid i beredskap vid telefonen!
Det ger en rejäl tankeställare till dessa människor som i tid och otid vill sälja något och som tror att vi bara sitter och rullar tummarna och bara väntar på att bli uppringda.

Jag har ännu inte kommit så pass långt i formuläret att jag kunde fråga personen i fråga om han/hon kan rekommendera en lämplig tandkräm. Av någon anledning brukar försäljaren ha
... See more
Ligger alltid i beredskap vid telefonen!
Det ger en rejäl tankeställare till dessa människor som i tid och otid vill sälja något och som tror att vi bara sitter och rullar tummarna och bara väntar på att bli uppringda.

Jag har ännu inte kommit så pass långt i formuläret att jag kunde fråga personen i fråga om han/hon kan rekommendera en lämplig tandkräm. Av någon anledning brukar försäljaren ha lagt på luren vid det laget. Någon som vet varför??

Erik
Collapse


 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Anna Herbst[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Obetalbar länk från min kollega Erik







Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »