Filkonverteringer - InDesign til Trados (Word)
Thread poster: Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Local time: 12:52
Swedish to Norwegian
+ ...
Nov 10, 2005

Har noen filer i InDesign som jeg gjerne skulle få konvertert til bruk i Trados. Men jeg har ikke Indesign (og heller ikke fullversjonen av Acrobat). I følge teknisk support hos Adobe finnes det ingen konverteringsmuligheter med mindre man går til innkjøp av InDesign. Men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det... I hvert fall vil jeg gjerne høre med mine kunnskapsrike kolleger her i dette forumet - finnes det en utvei uten å måtte kjøpe programmet (eller uten å måtte bry kunden for my... See more
Har noen filer i InDesign som jeg gjerne skulle få konvertert til bruk i Trados. Men jeg har ikke Indesign (og heller ikke fullversjonen av Acrobat). I følge teknisk support hos Adobe finnes det ingen konverteringsmuligheter med mindre man går til innkjøp av InDesign. Men jeg vet ikke helt om jeg stoler på det... I hvert fall vil jeg gjerne høre med mine kunnskapsrike kolleger her i dette forumet - finnes det en utvei uten å måtte kjøpe programmet (eller uten å måtte bry kunden for mye med tekniske detaljer)?Collapse


 
Per Riise (X)
Per Riise (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 12:52
English to Norwegian
+ ...
Tror ikke det finnes noen enkel måte. Nov 10, 2005

Er ingen superekspert, men har vondt for å tro at du skal kunne konvertere filene uten å ha InDesign med plug-in fra Trados. Alle disse designprogrammene fra Adobe, Quark o.l. må få lagt in plug-ins for at StoryCollector-funksjonen skal kunne benyttes. Her er det så mye formatering inne i bildet at selv ikke med StoryCollector er du garantert et helgodt resultat. I tillegg er du avhengig av at du har riktige fonter installert på PC-en for å sikre at det ikke blir feil (noe som er viktig f... See more
Er ingen superekspert, men har vondt for å tro at du skal kunne konvertere filene uten å ha InDesign med plug-in fra Trados. Alle disse designprogrammene fra Adobe, Quark o.l. må få lagt in plug-ins for at StoryCollector-funksjonen skal kunne benyttes. Her er det så mye formatering inne i bildet at selv ikke med StoryCollector er du garantert et helgodt resultat. I tillegg er du avhengig av at du har riktige fonter installert på PC-en for å sikre at det ikke blir feil (noe som er viktig for layout). Disse programmene bruker gjerne dyre fonter som kan være vanskelige å oppspore, også på nettet.

[Edited at 2005-11-10 16:41]
Collapse


 
Daphne Theodoraki
Daphne Theodoraki  Identity Verified
Sweden
Local time: 12:52
Swedish to Greek
+ ...
Trial version? Nov 10, 2005

Hvis du vet at du skulle kunne løse problemet om du hadde InDesign, kanskje kan du laste ned en "Trial version" på Adobe sin hjemmeside. Nedlastingen funker i 30 dager. Det er jo ikke den perfekte løsningen og det tar ganske lang tid å laste ned - ca. 1 time, tror jeg - men du kan jo prøve.

Lykke til!

Daphne


 
Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Local time: 12:52
Swedish to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Takk Per og Daphne Nov 11, 2005

Da har jeg fått bekreftet hva jeg må gjøre. Fonter er det i og for seg ikke så farlig med, Per, for jeg skal bare levere tekst, og kunden må selv få det inn i den layouten de ønsker. Tror det er en god idé å laste ned InDesign og prøve det ut - så får jeg se om det er verdt å kjøpe det etter hvert.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Filkonverteringer - InDesign til Trados (Word)






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »