Vet noen hva dette er?
Thread poster: Adepto Norway
Adepto Norway
Adepto Norway  Identity Verified
Local time: 03:39
English to Norwegian
+ ...
Oct 31, 2005

Hei!

Har fått spørsmål et par ganger om jeg har "Professional indemnity insurance". Aner ikke hva dette kan være.

Har dere noen råd om hvordan man bør forholde seg til forsikring i denne bransjen? Jeg har selvfølgelig forsikring som enkeltmannsforetak i forhold til sykdom, men det er jo noe helt annet.

Veldig takknemlig for svar!


 
Pernille Chapman
Pernille Chapman  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 02:39
Member (2004)
English to Danish
+ ...
Mere almindeligt i USA Nov 1, 2005

Hej Inger Lise,

Den slags forsikring har til formål at dække dig som oversætter, hvis du begår en fejl, der har store økonomiske konsekvenser for kunden og/eller det bureau, du arbejder igennem. Hvis du søger på forumsiden, kan du finde en række diskussioner om, hvorvidt det er nødvendigt. Selv har jeg ikke sådan en forsikring, og jeg har heller ikke tænkt mig at oprette en. Normalt er det indforstået, at oversætteren ikke har den slags ansvar over for kunden/bureauet,
... See more
Hej Inger Lise,

Den slags forsikring har til formål at dække dig som oversætter, hvis du begår en fejl, der har store økonomiske konsekvenser for kunden og/eller det bureau, du arbejder igennem. Hvis du søger på forumsiden, kan du finde en række diskussioner om, hvorvidt det er nødvendigt. Selv har jeg ikke sådan en forsikring, og jeg har heller ikke tænkt mig at oprette en. Normalt er det indforstået, at oversætteren ikke har den slags ansvar over for kunden/bureauet, medmindre det er direkte nævnt i en kontrakt mellem udbyderen og kunden. De få gange, jeg er stødt på sådan en klausul, har jeg sagt pænt nej tak til at skrive under på kontrakten

Håber, du finder de oplysninger, du har brug for i de tidligere diskussioner.
Collapse


 
Adepto Norway
Adepto Norway  Identity Verified
Local time: 03:39
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Takk Pernille! Nov 1, 2005

Tusen takk for svar, Pernille!

Det var det jeg trodde... Flott å få oppklart det

Inger Lise


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Vet noen hva dette er?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »