Fakstjeneste via e-post
Thread poster: Camilla Larsen
Camilla Larsen
Camilla Larsen
Norway
Local time: 03:42
Feb 8, 2005

Telenor har jo som kjent lagt ned fakstjenesten sin der man kunne motta faks via e-post. Er det noen av dere andre der ute som fremdeles er uten faks og har funnet en tilsvarende tjeneste et annet sted?

 
Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Local time: 03:42
English to Norwegian
+ ...
Samme spørsmål ble stilt i fjor Feb 9, 2005

Se http://www.proz.com/topic/24199 -- vi kom ikke fram til noe definitivt svar den gangen, forhåpentligvis er det noen som har funnet fram til noe nå. Selv har jeg gått over til papirfaks. Men telenors tjeneste har fungert helt fram til nå, i hvert fall. Tror ikke den er skrudd av ennå.

Hilsen Eivind


 
Liss Myrås (X)
Liss Myrås (X)  Identity Verified
Sweden
Local time: 03:42
Danish to Norwegian
+ ...
eFax Feb 10, 2005

Heisann folkens,

Kanskje ikke helt ideell for alle, men selv har jeg i lengre tid brukt eFax (www.efax.com) og er storfornøyd med tjenesten. Ikke koster det skjorta heller.

Hilsen
Liss
www.nordictranslation.com


 
Ivan Eikås Skjøstad
Ivan Eikås Skjøstad  Identity Verified
Norway
Local time: 03:42
Member (2002)
English to Norwegian
+ ...
Faksmodem kan brukes Mar 5, 2005

For dem som har ISDN (i tillegg til ADSL?) prøver jeg for tiden ut et program som heter RVSCom Lite. Programmet kan kjøpes for 95 NOK på www.komplett.no, og sammen med f.eks. et faksmodem av typen Billion ISDN TA128 har jeg følgende funksjoner:

1)"Faksmaskin" med mulighet for å sende vedlegg, evt skanne inn fakser som sendes ut via MSN-nummeret jeg spesifiserer.

2)Mottak av fakser... See more
For dem som har ISDN (i tillegg til ADSL?) prøver jeg for tiden ut et program som heter RVSCom Lite. Programmet kan kjøpes for 95 NOK på www.komplett.no, og sammen med f.eks. et faksmodem av typen Billion ISDN TA128 har jeg følgende funksjoner:

1)"Faksmaskin" med mulighet for å sende vedlegg, evt skanne inn fakser som sendes ut via MSN-nummeret jeg spesifiserer.

2)Mottak av fakser

3)Bruke PC-en som telefon. Trenger bare et headset. Kan både motta telefoner, samt ringe ut.

4)Bonus: En telfonsvarer som lagrer inntil 20 sekunder med tale per melding på harddisken din, med mulighet for fjernstyring med pin-kode. Denne tjenesten fungerer, men lydkvaliteten er ikke 100%.

Eneste minus er at en trenger en skriver for evt. å skrive ut fakser. Plussiden er at en sparer papir og blekk for evt. en fysisk faksmaskin.

Totalpris for herligheten vil variere avhengig av type modem som velges. Jeg vil anbefale et USB-modem, og legger til at ikke alle modem er kompatibel. En kan lese om dette på www.rvscom.com.

"Pakken" jeg nylig kjøpte da telfaksen sa takk for seg var:

Billion ISDN TA128 (390,- NOK inkl. telfonkabel og USB-kabel
RVS-COM Lite 2.0 (95,- NOK).

Ivan
www.you-name-it.com

[Edited at 2005-03-05 19:22]

[Edited at 2005-03-06 13:03]
Collapse


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Fakstjeneste via e-post






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »