Pages in topic:   [1 2] >
Fredagspils og stambarer
Thread poster: Solveig Hansen
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
Oct 19, 2004

Hei, alle sammen -

Flere frilansere enn meg som savner fredagspilsen med kolleger? Vi burde ha en stambar, faktisk burde det finnes en stambar for oversettere i alle byer, i alle land. Eller vi kunne hatt en fast utedag i måneden, "first Tuesday" e.l. Jeg bor i Oslo. Fra tid til annen har jeg møtt gamle kolleger på Aker Brygge, men det finnes sikkert andre alternativer. Synspunkter?


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
God ide! Oct 19, 2004

Joda, den er fin!

Jeg foreslår 'Gjøa bar' på Rosendal Gjestgiveri, eller hjemme hos meg, for den del!

Med andre ord, det er jo greit for dem som befinner seg i samme by/bygd, men hva med oss her ute i "steinrøysa"?


 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Det finnes kanskje flere? Oct 19, 2004

Finnes det ikke flere oversettere i Rosendal-området? Ellers får du ta deg en bytur fra tid til annen.

 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
Norwegian to English
God idé II ! Oct 19, 2004

Dette var en veldig god idé Solveig! Dette kunne jeg godt tenke meg å være med på. Nå er jo jeg så heldig/uheldig å bo i Oslo, men med tanke på kjære Roald og andre kollegaer som bor utenbys, har jeg et forslag til løsning der. Det går vel an å arrangere treffet litt tidligere på dagen - i hvert fall en gang i blant? Mange av oss kan (noen ganger) styre arbeidstiden selv, og jobber jo uregelmessige timer uansett, så om det ble fredag ettermiddag eller fredag kveld er ikke alltid s�... See more
Dette var en veldig god idé Solveig! Dette kunne jeg godt tenke meg å være med på. Nå er jo jeg så heldig/uheldig å bo i Oslo, men med tanke på kjære Roald og andre kollegaer som bor utenbys, har jeg et forslag til løsning der. Det går vel an å arrangere treffet litt tidligere på dagen - i hvert fall en gang i blant? Mange av oss kan (noen ganger) styre arbeidstiden selv, og jobber jo uregelmessige timer uansett, så om det ble fredag ettermiddag eller fredag kveld er ikke alltid så farlig. Da kunne Roald og hele bygda reise inn til lunsj eller en tidlig middag og fortsatt rekke siste toget hjem. Ellers kunne jeg godt ta en tur utenfor bygrensa hvis noen tok initiativet til det. Hva med det, Roald?Collapse


 
Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Local time: 13:57
Swedish to Norwegian
+ ...
Stilller gjerne på fredagspils! Oct 20, 2004

Og siden du (også) bor i Oslo, er det vel best å ta utgangspunkt i hovedstaden. F eks Apotheket Café på St. Olavs plass?

 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Er Apotheket en bar? Oct 20, 2004

Har aldri vært der, men ifølge en webside er det en kafé uten skjenkebevilling.

Jeg har pleid å møte kolleger på Beer Palace på Aker Brygge. Ganske fullt der fredager etter jobbtid, men det er det vel overalt. Andre forslag?


 
Eivind Lilleskjaeret
Eivind Lilleskjaeret  Identity Verified
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
Apotheket Oct 20, 2004

måtte skifte navn og heter nå offisielt Tekehtopa og hadde i hvert fall skjenkebevilling for et par uker siden. St Olavs plass. Fint sted det. Kommer gjerne dit en fredag.

 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Apotheket! Oct 20, 2004

OK! Kan vi ikke bare avtale at alle som har tid og lyst, stikker innom Apotheket fredag(er). De åpner kl. 18. Baren heter Bar Babylon, adressen er St. Olavs plass 2.

Se: http://www.tekehtopa.no/

Håper å se noen av dere fredag. Si gjerne fra til kolleger.


 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
Norwegian to English
Jeg kommer! Oct 21, 2004

Jeg kommer gjerne. Håper flere klarer å møte opp også.

[Edited at 2004-10-21 15:59]


 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Fint, Oct 21, 2004

da blir vi i hvert fall to! Jeg kommer ved 18-tiden. Sjelden jeg er i Oslo, så jeg skal gjøre unna noen ærender samtidig. Skal også innom "Bok i sentrum" i Spikersuppa.

 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Hver 3. fredag Oct 27, 2004

Skal vi satse på hver 3. fredag på Bar Babylon? Inngang fra Tekehtopa eller fra Langesgt. Neste gang: 19. november.

 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
Norwegian to English
Fra kl. 1700, kanskje? Oct 27, 2004

Takk for sist, Solveig, det var hyggelig å treffe deg til slutt. Neste gang skal jeg plassere meg ved riktig bardisk! Datoen er notert, men med tanke på de som kanskje jobber i eller nær sentrum - ville det kanskje passe bedre med kl.1700 og utover, slik at folk kunne stikke innom på vei hjem fra jobben? Kanksje mer familievennlig også...? Kommentarer?

 
Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Local time: 13:57
Swedish to Norwegian
+ ...
Fredag 19. november OK - kl. 17 er best Oct 28, 2004

Skjønner dere var to på det første treffet - håper vi blir flere neste gang! Skal prøve å være der. Kanskje (på sikt) det er lettere å etablere én gang i måneden, f eks den første el. siste fredagen. Men det kan vi jo snakke nærmere om. Gleder meg til å treffe andre "kolleger"! Er vi enige om kl. 17?

 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
Norwegian to English
Kommer Oct 28, 2004

Med mindre noe annet kommer i veien, satser jeg på å komme. Jeg gir beskjed her hvis jeg ikke kan.

 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 13:57
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
17 eller 18 Oct 28, 2004

Jeg foretrekker også kl. 17, men Bar Babylon åpner ikke før kl. 18. Tekehtopa er åpen kl. 17 for de som kommer tidlig. Det er en lang bardisk der. Personlig likte jeg ikke stedet så veldig godt, så for meg noe mer "barete" i sentrum. Men det var godt med plass, så man slipper å skrike til hverandre.

 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Fredagspils og stambarer






CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »