Pages in topic:   < [1 2]
Fredagspils og stambarer
Thread poster: Solveig Hansen
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Hver 3. fredag i måneden Oct 28, 2004

Jeg mente hver 3. fredag i måneden, ikke hver 3. fredag. Sverre og Brigid mente det var best.

 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
Norwegian to English
Kjenner noen til et bedre møtested? Oct 28, 2004

Solveig Hansen wrote:

Jeg foretrekker også kl. 17, men Bar Babylon åpner ikke før kl. 18. Tekehtopa er åpen kl. 17 for de som kommer tidlig. Det er en lang bardisk der. Personlig likte jeg ikke stedet så veldig godt, så for meg noe mer "barete" i sentrum. Men det var godt med plass, så man slipper å skrike til hverandre.

Jeg er enig med deg om atmosfæren, Solveig. Men vi har noen uker på oss, så hvis noen kjenner til et mer "barete" bar som egner seg bedre, er det bare å komme med forslag.


 
Solveig Hansen
Solveig Hansen  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Dubliners, fredag 19. november kl. 17 Nov 16, 2004

Alle som har tid og lyst:

Fredagspils 19. november fra kl. 17 på Dubliners (krysset Nedre Slottsgt. / Rådhusgt.).

Mitt mobilnr. er 9007 1363. Se etter en dame med stripete skjerf i turkis og svart, det er meg.


 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
Norwegian to English
Ny fredagspils: fredag 18. februar, kl. 1700 Feb 9, 2005

Ja, da er det tid for en ny sammenkomst på Dubliner. Vi lurer på om flere ville ha bedre anledning til å stikke innom hvis vi sa kl. 1600 på fredager .... kommenterar? Det gjør vi gjerne hvis det betyr at vi blir flere. Vi pleier ikke å sitte mer enn to timer, så med litt planlegging burde det går an å kombinere med andre planer for fredagskvelden.

 
Torhild Øien (X)
Torhild Øien (X)
Local time: 14:00
Swedish to Norwegian
+ ...
Kommer... Feb 15, 2005

Og vi har det SÅ hyggelig!

 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 14:00
English to Norwegian
+ ...
Vestlandsoversettere? Feb 15, 2005

Roald Toskedal wrote:
>Joda, den er fin!
>Jeg foreslår 'Gjøa bar' på Rosendal Gjestgiveri, eller hjemme hos meg, for den del!
>

Hmm, hvor kan jeg gå av bussen fra Førde for å komme til Rosendal Gjestgiveri, da?

Er det ikke noen andre oversettere fra vestlandet her?

Overrasket at det er sånt flertall av oss i Oslo-området. Oversetting er da ikke *så* innbringende?

LEF


 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
Norwegian to English
Er det andre som også leter etter oversettere? Feb 16, 2005

Er det ikke noen andre oversettere fra vestlandet her?

Overrasket at det er sånt flertall av oss i Oslo-området.
Nei. Lars, ikke jeg heller. Men en ting er sikkert - du finner dem ikke på Dubliner hver 3. fredag i måneden heller...!


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 14:00
English to Norwegian
+ ...
Rosendal Feb 16, 2005

[quote]Lars Finsen wrote:

Roald Toskedal wrote:
>Joda, den er fin!
>Jeg foreslår 'Gjøa bar' på Rosendal Gjestgiveri, eller hjemme hos meg, for den del!
>

LEF Hmm, hvor kan jeg gå av bussen fra Førde for å komme til Rosendal Gjestgiveri, da?

RT Da går du av i Odda, og tar en buss enten til Rosendal, Sunde eller Utåker...

RT Nå var vel det der egentlig et retorisk spørsmål, men jeg svarer nå likevel, jeg

LEF Er det ikke noen andre oversettere fra vestlandet her?

LEF Overrasket at det er sånt flertall av oss i Oslo-området. Oversetting er da ikke *så* innbringende?

RT Eller, sagt på en annen måte, hva VIL dere gentlig der inne i hovedstaden...? Jeg får si som en sogning sa etter sin første tur til Oslo: "Jeu, Oslo va ein greie nok plass, det, men du vait, han ligg då so avbaksleg te!")

RT Jeg må nok si meg enig med den trauste sogning - med 6 timer busstur hver vei, blir det nok lite fredagspils på meg, ja!

RT Ellers vil jeg nok hevde at det kan være billigere å bo og arbeide utenfor Oslo, og e-post fungerer like bra her ute i 'steinrøysa' som i 'småbyen'!DD

RT Men ellers må dere kose dere på pubben, ja!

Vennlig hilsen

Roald


 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 14:00
English to Norwegian
+ ...
Title summarizing my main point. Feb 16, 2005

[quote]Roald Toskedal wrote:

LEF Hmm, hvor kan jeg gå av bussen fra Førde for å komme til Rosendal Gjestgiveri, da?

RT Da går du av i Odda, og tar en buss enten til Rosendal, Sunde eller Utåker...

Hmm, jeg finner en buss Førde-Hella 13.45 til ca. 16. Ferje 16.25-16.40. Buss Vangsness-Voss 17.20-19.00, men de lokale rutene i Hordaland har jeg ikke. Det aner meg at spørsmålet forblir teoretisk til jeg skaffer meg et eget helikopter...

RT Eller, sagt på en annen måte, hva VIL dere gentlig der inne i hovedstaden...? Jeg får si som en sogning sa etter sin første tur til Oslo: "Jeu, Oslo va ein greie nok plass, det, men du vait, han ligg då so avbaksleg te!")

Han har et poeng der. For meg blir det 9 timer...

Hilsen Lars F


 
Pages in topic:   < [1 2]


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Fredagspils og stambarer






Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »
Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »