Hvor lenge er en time?
Thread poster: brigidm
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 14:40
Norwegian to English
Feb 15, 2004

En amerikansk bekejent som har begynt å jobbe seriøst med språkvask av engelske tekster, har spurt meg om dette i forbindelse med prising og fakturering av oppdrag: hvor lenge er en (norsk)time? Er det 45 min. eller en klokketime?

 
Geir Vikan
Geir Vikan  Identity Verified
Norway
Local time: 14:40
Member (2003)
German to Norwegian
+ ...
1 time er 60 minutter Feb 16, 2004

Dersom du regner med en norsk normalarbeidsuke med 37.5 timer så er hver time på 60 minutter. I Norge er nemlig spisepause på 30 minutter hver dag IKKE medregnet i de 37.5 timene, og heller ikke betalt av arbidsgiver (vanligvis).
Har aldri støtt på noen som regner en time til noe annet enn 60 minutter i denne sammenheng.


 
Roald Toskedal
Roald Toskedal  Identity Verified
Norway
Local time: 14:40
English to Norwegian
+ ...
60 min. Feb 17, 2004

Hei, dere to!

Vil bare få bekrefte det Geir sier her.
Har aldri i mine snart 35 år i arbeidslivet opplevd noe annet enn at én arbeidstime er 60 minutter!

Stiller seg jo litt annerledes hvis man er i en undervisningsstilling, selvsagt, men det er det jo ikke snakk om her?

MVH

Roald


 
brigidm
brigidm  Identity Verified
Norway
Local time: 14:40
Norwegian to English
TOPIC STARTER
Takk for hjelpen! Feb 17, 2004

Dere svarte som forventet, men jeg syntes det var et relevant spørsmål å få klarlagt en gang for alle. Takk for hjelpen, begge to!

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Hvor lenge er en time?






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »