Er dette vår fremtid?
Thread poster: Vibeke Degn-P
Vibeke Degn-P
Vibeke Degn-P  Identity Verified
Norway
Local time: 12:44
Member (2010)
English to Norwegian
+ ...
Jun 5, 2010

Rystende lesestoff her til morgenen. Slik presenterer en av Norges største nettaviser verdien av en oversettelse.

http://www.nettavisen.no/tjenester/article2910555.ece


 
Karin Berling
Karin Berling  Identity Verified
United States
Local time: 06:44
Member (2010)
Norwegian (Bokmal) to English
+ ...
Man får som regel det man betaler for... Jun 6, 2010

Interessant artikkel selv om det var deprimerende lesning! At oppdragsgiveren kun var interessert i pris og ikke i beviselig erfaring sier jo mye... Og hvorfor tilby oversettelsen gratis? Er det virkelig så underholdende å oversette en bok med kristent innhold? Jeg tror disse partene fortjener hverandre...

 
Egil Presttun
Egil Presttun  Identity Verified
Norway
Local time: 12:44
English to Norwegian
Noen vil oversette for enhver pris Jun 6, 2010

Vi har et uttrykk for dette. Det heter å prise seg ut av markedet.

 
Per Magnus
Per Magnus  Identity Verified
Local time: 12:44
English to Norwegian
Belønning Jun 7, 2010

Karin Berling wrote:
Er det virkelig så underholdende å oversette en bok med kristent innhold? Jeg tror disse partene fortjener hverandre...


Oversetteren regner antagelig med å få sin lønn i himmelen.

Jeg har selv oversatt ting gratis, det har vært prosjekter jeg har vært interessert i som hobby. Men slike hobbyprosjekter har lite med prising av profesjonell oversettervirksomhet å gjøre. Jeg setter den avisartikkelen på linje med en snekker som bygger hundehus for naboen eller en fisker som gir noe av fangsten til sine slektninger.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Er dette vår fremtid?






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »