Tips om godt fakturaprogram?
Thread poster: Vibeke Degn-P
Vibeke Degn-P
Vibeke Degn-P  Identity Verified
Norway
Local time: 17:45
Member (2010)
English to Norwegian
+ ...
Apr 22, 2010

Hei!
Jeg har lett litt rundt på nett etter et godt online fakturerings-/regnskapsprogram, men har endt opp enda mer forvirret enn før jeg startet.
Er det noen som har et godt tips?

Vibeke


 
Per Riise (X)
Per Riise (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 17:45
English to Norwegian
+ ...
http://www.proz.com/invoice/try Apr 22, 2010

Proz.com har sitt eget som fungerer helt ok. Det har hatt noen bugs, men de er raske med feilrettingen. Jeg liker alt som gjør meg mindre avhengig av lokalt installerte programmer.

 
Hilde Granlund
Hilde Granlund  Identity Verified
Norway
Local time: 17:45
English to Norwegian
+ ...
Jeg bruker InstantInvoice Apr 22, 2010

http://www.ezysoft-dev.com/

og er godt fornøyd med det.


 
Trammell Trans.
Trammell Trans.
Local time: 11:45
Member (2007)
English to Norwegian
+ ...
Heisann Apr 22, 2010

Jeg begynte nylig å bruke Proz.com sitt system, og er kjempefornøyd med det!

 
Camilla Larsen
Camilla Larsen
Norway
Local time: 17:45
Translation Office Apr 30, 2010

Jeg bruker Translation Office 3000, men det er i grunnen mye mer enn et fakturaprogram (heller et prosjektstyringsprogram med fakturafunksjon).

Her registrerer jeg jobbene etter hvert som de kommer inn, og legger inn info om pris osv. underveis. Når faktureringsdagen kommer, er det bare å velge kunde, opprette ny faktura, velge ut de kundejobbene som skal være med, velge fakturamal og trykke på en knapp. Vips er fakturaen ferdig utfylt med fakturanummer, navn, adresse, kontonr.,
... See more
Jeg bruker Translation Office 3000, men det er i grunnen mye mer enn et fakturaprogram (heller et prosjektstyringsprogram med fakturafunksjon).

Her registrerer jeg jobbene etter hvert som de kommer inn, og legger inn info om pris osv. underveis. Når faktureringsdagen kommer, er det bare å velge kunde, opprette ny faktura, velge ut de kundejobbene som skal være med, velge fakturamal og trykke på en knapp. Vips er fakturaen ferdig utfylt med fakturanummer, navn, adresse, kontonr., betalingsfrist, prosjektreferanser, beløp og ev. mva.

Man kan lagre priser, valuta, betalingsfrister etc. separat for hver enkelt kunde, og ha både norske og fremmedspråklige fakturamaler. Veldig tilpasningsdyktig med andre ord.

Veldig godt fornøyd med det, men om du allerede har et verktøy for prosjektstyring, er sikkert proz-programmet et godt alternativ. Har ikke prøvd det selv, men det er jo utviklet nettopp med tanke på oversettere. Min erfaring etter å ha sett ulike andre programmer er i alle fall at det er få "standardprogrammer" som passer for oversettere.
Collapse


 
Anne Walseth
Anne Walseth  Identity Verified
Local time: 17:45
English to Norwegian
+ ...
Proz Jan 4, 2011

Er det enkelt å bruke Proz-fakturering også på kunder som ikke finnes i Proz? Hvordan er "arkiv"-mulighetene, og den generelle oversikten over alle fakturaer? Automatisk nummerering og alt det der?
Jeg er nyetablert som frilanser, og synes det hadde vært greit å slippe å investere mer enn nødvendig sånn i starten!


 
Vibeke Degn-P
Vibeke Degn-P  Identity Verified
Norway
Local time: 17:45
Member (2010)
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Fungerer strålende Jan 4, 2011

Proz sitt system fungerer godt, og regnskapsføreren min er også fornøyd. Har fine, automatiske maler ved purringer, arkiverer osv. Et godt produkt hvis man ikke er ikker på verdien av å kjøpe et eget system.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Tips om godt fakturaprogram?






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »