Mac-ordlister?
Thread poster: Elisabeth Bull
Elisabeth Bull
Elisabeth Bull  Identity Verified
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
Jun 26, 2008

Er det noen som har eller vet hvor jeg finner Mac-ordlister (engelsk-norsk)? Veldig takknemlig for hjelp!

Mvh,
Elisabeth


 
Inkuria
Inkuria  Identity Verified
Norway
Local time: 01:00
Mac-ordlister Jun 26, 2008

Elisabeth Bull wrote:

Er det noen som har eller vet hvor jeg finner Mac-ordlister (engelsk-norsk)? Veldig takknemlig for hjelp!



De finnes på Mac Developer-sidene. Jeg tror at det er dem som ligger på denne siden:
http://developer.apple.com/internationalization/download/

-- men har dessverre ikke tid til å dobbeltsjekke nå.

Hilsen
Monique


 
Elisabeth Bull
Elisabeth Bull  Identity Verified
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Var i Mac OS-format Jun 26, 2008

Hei og takk for den linken. Nå har jeg fått lastet ned en sk. dmg-fil med Eng-Nor-glossary, som bare kan leses på Mac-maskiner. Jeg har prøvd å konvertere den til ISO-format eller noe, men har ikke lyktes så langt

 
Per Riise (X)
Per Riise (X)  Identity Verified
Norway
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
Mac-ordlister Jun 26, 2008

Det finnes et program som kan konvertere filene til TMX:
http://www.triplespin.com/en/products/dictionaryconverter.html . Koster 160 NOK + at du sikkert må ha en Mac for å kjøre programmet.


 
Elisabeth Bull
Elisabeth Bull  Identity Verified
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Har ikke mac Jun 26, 2008

Nå har ikke jeg Mac. På en mac er det visstnok bare å åpne disse dmg-filene på samme måte som iso-filer på en PC. Jeg har prøvd et par gratisprogrammer som skulle konvertere dmg til iso, men det fungerte ikke, uvisst av hvilken grunn. Nå skulle jeg ønske noen rett og slett hadde en en-no-ordliste med Mac-termer i vanlig pc-lesbart format - det må da være noen som oversetter mac-ting?

 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
Filer Jun 26, 2008

Elisabeth Bull wrote:

Nå har ikke jeg Mac. På en mac er det visstnok bare å åpne disse dmg-filene på samme måte som iso-filer på en PC. Jeg har prøvd et par gratisprogrammer som skulle konvertere dmg til iso, men det fungerte ikke, uvisst av hvilken grunn. Nå skulle jeg ønske noen rett og slett hadde en en-no-ordliste med Mac-termer i vanlig pc-lesbart format - det må da være noen som oversetter mac-ting?


Filene ser ut til å være til bruk sammen med et lokaliseringsprogram som heter Appleglot. De er litt tunge å lese, men med søkefunksjoner går det vel an å manøvrere seg gjennom dem. De er greie å åpne i TextEdit, så jeg regner med at PC-brukere kan lese dem i Notisblokk eller Word. Jeg kan sende deg de filene som finnes i arkivet hvis du fortsatt er interessert.

Hilsen Lars Finsen


 
Elisabeth Bull
Elisabeth Bull  Identity Verified
Local time: 01:00
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Jatakk :) Jun 26, 2008

Jeg vil gjerne ha filene - har sendt deg mail. Veldig takknemlig

Elisabeth


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Mac-ordlister?






Protemos translation business management system
Create your account in minutes, and start working! 3-month trial for agencies, and free for freelancers!

The system lets you keep client/vendor database, with contacts and rates, manage projects and assign jobs to vendors, issue invoices, track payments, store and manage project files, generate business reports on turnover profit per client/manager etc.

More info »
TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »