Directorio mundial de ProZ.com de servicios de traducción
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » español al inglés » Geografía

zócalo continental

inglés translation: continental shelf

Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs
(or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.
Entrada de glosario (tomada de la pregunta de abajo)
Término o frase en español:zócalo continental
Traducción al inglés:continental shelf
Aportado por: Patricia Gutiérrez
Opciones:
- Contribuir a esta entrada
- Include in personal glossary

07:39 Oct 25, 2007
Traducciones de español a inglés [PRO]
Science - Geografía
Término o frase en español: zócalo continental
zócalo continental
Patricia Gutiérrez
Local time: 01:39
continental shelf
Explicación:
Sin más contexto, creo que se trata de lo siguiente:

The continental shelf is the extended perimeter of each continent and associated coastal plain, which is covered during interglacial periods such as the current epoch by relatively shallow seas (known as shelf seas) and gulfs. The shelf usually ends at a point of increasing slope (called the shelf break). The sea floor below the break is the continental slope. Below the slope is the continental rise, which finally merges into the deep ocean floor, the abyssal plain. As the continental shelf and the slope are part of the continental margin, both are covered in this article.
http://en.wikipedia.org/wiki/Continental_shelf

Suerte y :O) :O)

Álvaro

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-10-25 07:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

Comprueba el enlace de Wikipedia a la página correspondiente en castellano "Plataforma continental" y la analogía en este contexto de "zócalo" y plataforma en:
Biblioteca Luis Ángel ArangoPlataforma continental: (o zócalo continental): Según F. Carré, "… es un rellano en pendiente muy débil mar adentro, cuya profundidad está comprendida en ...
www.banrep.gov.co/blaavirtual/revistas/credencial/mayo2003/... - 23k - En caché - Páginas similares



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-25 09:02:04 GMT)
--------------------------------------------------

Este enlace debe disipar cualquier duda:

http://bdigital.binal.ac.pa/bdp/geograf-cont7.pdf
Respuesta elegida de:

moken
Local time: 00:39
Grading comment
Gracias!
4 puntos KudoZ otorgados a esta respuesta



Resumen de las respuestas recibidas
3 +6continental shelf
moken
4 +1continental platform
Sergio Gaymer
5peri-continental apron / continental apronBobo Lockett


  

Respuestas


6 minutos   Nivel de confianza: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 Coincidencias de otros usuarios (netas) +6
continental shelf


Explicación:
Sin más contexto, creo que se trata de lo siguiente:

The continental shelf is the extended perimeter of each continent and associated coastal plain, which is covered during interglacial periods such as the current epoch by relatively shallow seas (known as shelf seas) and gulfs. The shelf usually ends at a point of increasing slope (called the shelf break). The sea floor below the break is the continental slope. Below the slope is the continental rise, which finally merges into the deep ocean floor, the abyssal plain. As the continental shelf and the slope are part of the continental margin, both are covered in this article.
http://en.wikipedia.org/wiki/Continental_shelf

Suerte y :O) :O)

Álvaro

--------------------------------------------------
Note added at 10 mins (2007-10-25 07:50:38 GMT)
--------------------------------------------------

Comprueba el enlace de Wikipedia a la página correspondiente en castellano "Plataforma continental" y la analogía en este contexto de "zócalo" y plataforma en:
Biblioteca Luis Ángel ArangoPlataforma continental: (o zócalo continental): Según F. Carré, "… es un rellano en pendiente muy débil mar adentro, cuya profundidad está comprendida en ...
www.banrep.gov.co/blaavirtual/revistas/credencial/mayo2003/... - 23k - En caché - Páginas similares



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-25 09:02:04 GMT)
--------------------------------------------------

Este enlace debe disipar cualquier duda:

http://bdigital.binal.ac.pa/bdp/geograf-cont7.pdf

moken
Local time: 00:39
Idioma materno: español
Pts. PRO en la categoría: 12
Grading comment
Gracias!

Comentarios de otros usuarios sobre esta respuesta (y réplicas del usuario que envió la respuesta)
Coincido  Andrés Martínez: Eso creo yo también, debe ser la plataforma continental. Saludos. :)
43 minutos
  -> Gracias Urico. :O) :O)

Coincido  Carol Gullidge: my instinctive answer, although I don't know for sure, especially given the total lack of context!
55 minutos
  -> Thanks Carol. Certainly, context is lacking, but I found a number of sites that refer to 'zócalo' and 'plataforma' as synonyms. It sometimes also termed 'cornisa'. :O) :O) New ref added. ;O)

Coincido  Sheila Hardie: agree with Carol
59 minutos
  -> Thanks Sheila. As above. :O) :O) New ref added for further clarification. ;O)

Neutral  Bobo Lockett: continental shelf > plataforma continental. No me castigues, tampoco soy experta en la geografía, y me gustaría que un traductor experto en la geografía venga a la pregunta luego y comparte sus conocimientos.
1 hora
  -> Si no castigo ni a mi hijo. Los enlaces que visité dan zócalo y plataforma como sinónimos. Especialmente interesante el último, que da también los términos en inglés, alemán e italiano. :O) :O)

Coincido  Salloz: Simon and Schuster's da zócalo como una de las traducciones de shelf. Y el libro de geografía de mi hija lo confirma. ;)
6 horas
  -> Gracias de nuevo Salloz. Aquí hay un programa-concurso que se llama "¿Sabes más que un niño de primaria?" y me quedo de piedra con lo que enseñan a chavales tan pequeños. Me da pena mi hijo...¡lo que le espera! :O) :O)

Coincido  Daniel Burns
6 horas
  -> :O)

Coincido  Patricia Rosas: it's defined here: http://html.rincondelvago.com/oceanos-y-aguas-continentales....
7 horas
  -> Hi Patricia - thanks both for the agree and the link. :O) :O)
Login to enter a peer comment (or grade)

1 hora   Nivel de confianza: Answerer confidence 5/5
peri-continental apron / continental apron


Explicación:
"zócalo continental" is not the same as "plataforma continental" (continental shelf). In geographical terminology, "zócalo" corresponds to "apron" (please see "zócalo" in this glossary of continental shelf terms):

http://un-interpreters.org/glossaries/continental-shelf-efr....

Here are some texts which illustrate the use of "apron":

(This first text uses both "continental shelf" and "continental apron", which indicates that the two are different):

Their results show that the eastern Black Sea has all the geomorphological elements of a normal deep-water basin, such as continental shelf, slope, continental apron and abyssal
plain - on both the Russian and Turkish sides.
http://journals.tubitak.gov.tr/earth/issues/yer-02-11-1/pref...

The offshore sediments are mostly fine-grained claystones rich in biopelagic microfossils and represent part of the deep-marine peri-continental apron that accumulated along the western fringe of the Pacific Ocean after rifting.
http://www-odp.tamu.edu/publications/181_SR/synth/s_5.htm

The Huanghai or Yellow, East China and South China Seas are all continental apron seas in the northwest and western Pacific Ocean.
http://www.fao.org/DOCREP/003/X6956E/x6956e06.htm

In the continental apron the thickness of the sedimentary body reaches more than 3000 m here.
http://unesdoc.unesco.org/images/0010/001063/106318E.pdf

These sediments are carried far downslope in the nepheloid
layer and accumulate along the continental apron (Blaume 1992).
http://www.geo.uni-bremen.de/geomod/staff/mschulz/reprint/Sa...

Up to the early Pliocene, DWBC drifts mainly received calcareous biopelagic detritus and sediment reworked from older deposits such as the continental apron at the base of Campbell Plateau
(Site 1121).
http://members.iinet.net.au/~glrmc/LC&RMC&McCave Mar Geol 04...

Bobo Lockett
Trabaja en este campo
Idioma materno: inglés
Pts. PRO en la categoría: 58
Login to enter a peer comment (or grade)

3 horas   Nivel de confianza: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 Coincidencias de otros usuarios (netas) +1
continental platform


Explicación:
:)

Sergio Gaymer
Chile
Local time: 17:39
Idioma materno: español

Comentarios de otros usuarios sobre esta respuesta (y réplicas del usuario que envió la respuesta)
Coincido  Enrique Espinosa
4 horas
  -> gracias Enrique
Login to enter a peer comment (or grade)




Volver a la lista de preguntas KudoZ


KudoZ™ translation help
La red de KudoZ es un lugar de encuentro para que los traductores y otras personas interesadas se ayuden mutuamente con la traducción de términos y frases cortas.



See also: