Converting a TXM TM into TXT
Thread poster: Doris Wolf
Doris Wolf
Doris Wolf  Identity Verified
Germany
French to German
+ ...
Oct 21, 2014

Hello,

Can anybody explain me how to convert a TMX TM into TXT to be able to use it in Wordfast Pro 3 and ideally to convert it back afterwards?
I have seen this explanation on the Wordfast support site, but it has already been written in 2011 and my Wordfast version seems to be different, there is no "open" function.

Thank you in advance!


 
Dominique Pivard
Dominique Pivard  Identity Verified
Local time: 18:41
Finnish to French
Path in current version Oct 21, 2014

Doris Wolf wrote:
my Wordfast version seems to be different, there is no "open" function.

Select Translation Memory > New/Select TM > Add TM (I seem to remember this was called Open in older versions). Click on Browse and navigate to the folder where your TMX is located. Select Translation Memory eXchange in the dropdown menu for the file type:



You should then see your TMX, if it has the .tmx extension.


 
Dominique Pivard
Dominique Pivard  Identity Verified
Local time: 18:41
Finnish to French
Wordfast TM to TMX in WFP Oct 21, 2014

Doris Wolf wrote:
Can anybody explain me how to convert a TMX TM into TXT to be able to use it in Wordfast Pro 3 and ideally to convert it back afterwards?

You need to select Export TM:



This will convert the selected Wordfast TM (.txt) into a TMX translation memory (.tmx).

You get there via Translation Memory > New/Select TM, as when opening (adding) a TMX as a Wordfast TM.


 
Doris Wolf
Doris Wolf  Identity Verified
Germany
French to German
+ ...
TOPIC STARTER
Je ne sais pas comment exprimer ma reconnaissance! Oct 21, 2014

Cher Dominique,

Je ne me suis pas attendue à une aide tellement rapide et efficace à la fois.
J'ai suivi vos instructions et cela a marché! Merci beaucoup!
Je vais dormir beaucoup mieux cette nuit:)

Une dernière question: Si j'ouvre maintenant la TM convertie, j'y retrouve certes mon texte, mais tout a l'air un peu bizarre (il y a d'autres mots qui ne font pas partie de la traduction), cela ne ressemble pas vraiment aux autres TMs Wordfast Pro.
Est
... See more
Cher Dominique,

Je ne me suis pas attendue à une aide tellement rapide et efficace à la fois.
J'ai suivi vos instructions et cela a marché! Merci beaucoup!
Je vais dormir beaucoup mieux cette nuit:)

Une dernière question: Si j'ouvre maintenant la TM convertie, j'y retrouve certes mon texte, mais tout a l'air un peu bizarre (il y a d'autres mots qui ne font pas partie de la traduction), cela ne ressemble pas vraiment aux autres TMs Wordfast Pro.
Est-ce que ce fait devrait m'inquiéter ou est-il sans importance?

Merci beaucoup et bonne nuit!
Doris Wolf

Rebonsoir,

Je voudrais vous faire savoir que je me suis trompée tout à l'heure: En effet, je n'avais pas vu que le système a bien créé une nouvelle TM qui ressemble exactement à tous les autres TMs Wordfast:)

[Bearbeitet am 2014-10-21 20:16 GMT]
Collapse


 
Doris Wolf
Doris Wolf  Identity Verified
Germany
French to German
+ ...
TOPIC STARTER
Tout est bien Oct 21, 2014

Je voulais juste vous faire savoir que je me suis trompée tout à l'heure: En effet, je n'avais pas vu que le système avait vraiment créé une TM Wordfast qui ressemble bien à tous les autres:)

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:


You can also contact site staff by submitting a support request »

Converting a TXM TM into TXT







Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »